V čom spočíva úspech
Prezentácia firmy je veľmi dôležitá ako pre firmu tak aj pre úspešného manažéra. Túto tému je možné chápať z viacerých stránok a spracovať z viacerých uhlov. Zameriame sa najmä na to, ako by taká správna prezentácia firmy mala vyzerať, teda ako by sa mala firma prezentovať.
Viete, ktoré tri veci musíte poznať a milovať, aby ste pripravili pútavú prezentáciu? Ak nie, to nevadí. Práve v tomto článku vám ich prezradíme.
- Publikum
Ak chcete naozaj svojou prezentáciou zaujať, je potrebné, aby ste dobre spoznali svojich poslucháčov, hovorili ich rečou. Je naozaj veľmi potrebné aby ste vopred spoznali ich úroveň vedomostí, postoje k téme, skúsenosti. Samozrejme ak tvoríte prezentáciu pre veľkých podnikateľských magnátov nebudete používať detské slovíčka ako ľaľa, papať a podobne.
- Téma a cieľ prezentácie
Ako prvé pri tomto bode si odpovedzte na otázku: Čo chcem aby poslucháči chápali a cítili po vašej prezentácii? Definujte jediný cieľ a držte sa ho. Rozprávajte o téme s nadšením.
- Sami seba
Skúmajte sami seba a hľadajte, čo vám najlepšie funguje. Oceňujte sa.
Tri veci, ktoré musíte urobiť . Trénovať, trénovať, trénovať.
Dnes existuje množstvo tipov a trendov ako správne prezentovať firmu.
- Sociálne siete – mať profil na sociálnej sieti je dobré preto, lebo zákazníci tam môžu pridávať svoje hodnotenia.
- Lokalizujte svoj biznis – spojte vašu prezentáciu s mestom, v ktorom podnikáte. Napríklad “Prešov chudne”.
- Prezentácia firmy na veľtrhu – jedinečná možnosť v marketingu „tvárou v tvár“ na zistenie trhového potenciálu.
- Pútajte pozornosť – je potrebné zaujať cieľovú skupinu. Skúste to napríklad farebnými nadpismi či propagačnými darčekmi.
- Dajte tomu tému – prezentujte váš produkt, zorganizujte súťaž alebo inú zábavnú aktivitu.
- Dizajn – dajte si záležať na grafickom prevedení vašich propagačných materiálov. Mali by byť jednoduché, no schopné zaujať. Nezabúdajte na logo.
- Bez súťaže to nepôjde – Samozrejmosťou je, že ľudia sú veľmi súťaživí. Ponúknite niečo o čo budú mať záujem – váš produkt zdarma, zľavu alebo darček.
- Nezabudnite na kontakt – pripravte si vizitky.
- Dajte im pocítiť, že sú dôležití – ak pocítia, že vás zaujíma čo si myslia a ich názory beriete na vedomie, máte ich v hrsti.
- Vyzerajte profesionálne – je potrebné investovať do lepšej techniky.
- Dobre sa pripravte – na veľtrhy vždy posielajte takých ľudí, ktorí sú pripravení a neurobia vám hanbu.